Flexsupport vindt het beste talent zonder te zoeken

Uitzendsoftware en backofficespecialisten willen het werk van hun klanten zo eenvoudig mogelijk maken, zodat die uitzendbureaus zich volop kunnen focussen op het matchen van werkgevers en kandidaten. Hoe fijn is het dan wanneer zich ineens een innovatieve oplossing aandient die het werk van recruiters zo veel makkelijker maakt?

Dat overkwam het Groningse Flexsupport. Een klant wees directeur Gert Arends op het bestaan van de cv-matchingtool First2Find, slimme software die ervoor zorgt dat recruiters niet meer zelf op zoek hoeven naar interessante cv’s op diverse jobboards en zodoende sneller dan ooit in contact kunnen komen met geschikte kandidaten.

“Het kwam toevallig op ons pad, maar het klikte meteen met First2Find. Onze gemene deler is, behalve dat we allebei in Groningen zijn gevestigd, de missie om uitzendbureaus te ondersteunen bij hun groei. Als wij uitzendbureaus kunnen helpen groeien met deze tooling, maakt dat onze klanten blij. En daar gaat het ons beide om, daarin vinden we elkaar en daar worden we allebei vrolijk van. Zo is onze partnership ontstaan, waarbij we onze klanten deze matchingtool aanbieden.”

Win-win-win

Flexsupport bestaat vijftien jaar en voert sinds vier jaar de huidige naam. Dit bedrijf voert het administratieve werkproces van uitzendbureaus volledig uit. Flexsupport bedient (grotendeels in het noorden des lands) uitzendbureaus, in allerlei branches; van bouw, techniek en financiële dienstverlening tot horeca, schoonmaak zorg en onderwijs.

“Dankzij deze partnership (een jaar geleden aangegaan) met First2Find groeien we zelf ook. First2Find krijgt nu natuurlijk meer gebruikers én, niet te vergeten, meer feedback op de tooling. En hoe meer Flexsupport-klanten hiervan gebruikmaken, hoe meer flexwerkers we via onze administratie te verwerken krijgen. Zo ontstaat een win-winsituatie. Of eigenlijk een win-win-win, want uiteindelijk ervaren de uitzendbureaus natuurlijk de grootste voordelen.”

“In de uitzendbranche wordt veel gesproken over digitalisering, wat zeker een belangrijk onderdeel is van ons werk”

Grote belofte waargemaakt

Een jaar na de start van hun samenwerking, kan Arends volmondig beamen dat de grote belofte van de nieuwe tooling, snel en simpel, absoluut worden waargemaakt. “De slimme zoekmachine levert de – voor de intercedent relevante – cv’s direct en realtime af in de mailbox, zonder ingewikkelde portalen of andere tussenstappen. Dat maakt de tool heel toegankelijk en prettig. Het dashboard is ook zeer gebruiksvriendelijk en overzichtelijk.”

Daarbij komt volgens Arends dat hij heel erg te spreken is over de bijkomende dienstverlening. “Ze denken mee en helpen om alles goed in te regelen, bij strategische en technische keuzes die gebruikers moeten maken. Het doet me goed als een partner van ons zich zo opstelt richting onze klanten. Dat past helemaal bij onze eigen normen en waarden, bij hoe wij in de markt bekend willen staan. Daarom hebben we onze samenwerking onlangs ook gecontinueerd, want het is een goede match.”

Flexsupport wil de ingezette samenwerking graag voortzetten en uitbreiden. “Ons zusterbedrijf Flexsoftware heeft een CRM-matchingtool ontwikkeld: Uitzendplaats. Zij werkt aan een koppeling tussen First2Find en Uitzendplaats. Het voordeel voor het uitzendbureau is dat de cv-matches van First2Find automatisch in het CRM-pakket komen te staan. Dat zorgt voor tijdsbesparing bij uitzendbureaus, die daardoor niet iedere kandidaat nog moeten invoeren in het CRM-systeem. Dit is ook een voorbeeld van samen oplossingen zoeken en het werk voor uitzendbureaus gemakkelijk maken, wat First2Find goed doet.”

Mensenwerk
Arends krijgt die positieve feedback ook terug van zijn klanten die nu met deze tool werken. “Ze merken echt dat de leverancier er bovenop zit en dat vinden ze prettig. Juist omdat ze bij hulpvragen snel kunnen schakelen met mensen. In de uitzendbranche wordt veel gesproken over digitalisering, wat zeker een belangrijk onderdeel is van ons werk; voor leveranciers blijft het tenslotte cruciaal om flink in te zetten op het zo makkelijk mogelijk maken van het uitzendwerk. Maar uiteindelijk blijft het matchen mensenwerk.”

Arends benadrukt het belang van blijven kijken naar de behoefte van de mensen die het werk moeten doen. “Digitalisering kan veel opvangen, maar is niet het enige antwoord. Handige tools zijn uiteindelijk hulpmiddelen en vormen niet de oplossing voor alle uitdagingen in de branche. Dus ook niet de oplossing voor de grote schaarste van goede arbeidskrachten; als er geen cv’s zijn, kun je ze ook niet binnenkrijgen. Maar een hulpmiddel zoals deze cv-matchingtool kan absoluut helpen om supersnel met die werkzoekenden in contact te komen wanneer die zich eenmaal aandienen. Want hoe eerder je erbij bent, hoe beter!”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

×

Powered by WhatsApp Chat

× Hoe kan ik je helpen?